tirsdag 3. mai 2011

Våren er kommet til Tromsø

I to dager nå har vi hatt sol og varme her i nord, og det føles godt. Jeg tror ikke vi har hatt det slikt siden jeg var russ i 2008. Før oss nordlendinger regnes det som rimelig varmt nå når varmestokken begynner å nærme seg 10 grader.

 Dette er en lue jeg strikket til min kjære. Noen sa at den lignet på en barnelue, jeg personlig syns den ser ut som den er tatt rett ifra en legomann eller noe slikt.
 Sitteunderlag som jeg har laget til forskjellige venner. Noen gang stopper det bare opp med inspirasjon, så da blir det litt til at man lager noe som funker.


Denne laget jeg til jul, og det var veldig stressende mot slutten
fordi jeg var redd jeg ikke skulle bli ferdig. Det er en veldig
stor julestrømpe på 65 cm og jeg ante ikke hva jeg skulle ha i
den for å fylle den. Et forslag kom fort fra morfaren min om å
fylle den med løk, for det var det de hadde pleid å gjøre med
oss for å få den til å se full ut.

Jeg tror generelt at jeg har en over gjennomsnittelig sans for strikket tøy og ting. Akkurat nå holder jeg på med å få ferdig 2 mariusgensere, en til meg selv og en til min kjære. Men det jeg virkelig ønsker meg oppskrift på er en Islending av typen fiskermannsgenser. Jeg skal strikke den så stor at jeg nesten drukner i den.
Jeg tror også at hvis jeg skal få brukt alle di strikket tingene jeg ønsker meg, så må jeg flytte til Nordpolen. 


1 kommentar: