onsdag 2. mai 2012

Om det å bli voksen

Hva gjør et menneske til en voksen? I Dag på bussen hjem fra jobb mens jeg satt å strikket satt jeg å tankte litt på dette med å bli voksen. Som oftes når jeg er kreativ så kommer alt egentlig fra et sted langt bak i hodet der jeg også finner kreativiteten.
Alt dette dukket opp etter å hørt to mennesker på bussen som tydeligvis gikk på første året på videregående, det slo meg da at det begynte å bli en stund siden det var meg det der.
De snakket om alle russeknutene som var i år. Jeg som syntes det hørtes litt harmløst ut alt sammen.

Men jeg tenker jo på det her med å bli voksen. I russetida handler det for det meste om å få rast fra seg i tide, slik at alt det dårlige er gjort før man i grunnen skal ta seg sammen. Da tenker jeg, er vi tvunget til å bli voksen etter russetia?
 Neida, jeg skal sitere min mor når hun engang sa til meg at voksen det blir du når du har ansvar.(Noe sånt).
Helt siden den gang har jeg tenkt litt på det, for meg selv er jeg langt ifra voksen, men det er rart da å se at min egen mor har blitt bestemor til MIN sønn. Men dette med ansvar altså, handler det om når alle skumle regningene kommer inn å skal betales sammen med husleia til neste måned?
I dag tenkte jeg at jeg bare skulle skrive litt sånn som får mine prosjekt i gang og dette temaet er et, jeg glemte nesten jeg var på bussen der jeg satt å strikket å funderte.

I en stund nå har jeg jobbet med et prosjekt som skal fårestille en fantomdress med mariusmønster til en mann. Dette prosjektet er nå satt på vent for det jeg ikke så var at jeg hadde ikke fulgt så godt med da jeg kjøpte garnet. Den første delen på mariusdelen er mørkere enn di andre, da kan man jo forstå at man blir litt frustrert.

 Ja Jon, så her langt har jeg kommet på dressen din.
I dagen blogg syntes jeg det var litt artig å presentere det tema som ble for Jon, jeg gleder meg til fantometdressen din er ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar